Spotřeba v Číně: od komodit po karaoke (2)

08.12.2015 | Mark Mobius | Investování

Zatímco jsou obavy ohledně čínské poptávky po surovinách na místě, daleko zajímavějším tématem je podle mě rozkvět nových odvětví a služeb v zemi. Náš tým se proto soustředí na vyhledávání investičních příležitostí, jež jsou taženy změnou spotřebního chování, vyvolané růstem mezd a zvětšující se střední třídou. Při svých cestách Čínou nacházím odvětví, jež před několika desetiletími ještě vůbec neexistovala a nyní zanechávají v ekonomice stále zřetelnější stopu.

img_193.jpg
Graf
Hledáte výhodné INVESTICE?


S námi je získáte


jsme na trhu již od roku 1998 a naši klienti s námi investují

13 767 445 521



Investujte do exkluzivních produktů
-

Náš návrh investic je bezplatný a nezávazný
-
-

 

 

 

Jedním z příkladů je hudební průmysl. Podobně jako v jiných částech světa, je i v Číně hudba nedílnou součástí života. Při procházkách čínskými městy jsem viděl řadu karaoke barů dokazujících její rostoucí oblíbenost. Zhodnotit však popularitu různých čínských umělců by byla práce na plný úvazek, a navíc daleko složitější, než v jiných částech světa. Zatímco ve Spojených státech uvádí časopis Billboard seznam nejoblíbenějších skladeb a prodejů alb, v Číně je hudebních tabulek celá řada. Dozvěděl jsem se ale, že jedna stránka s hudebními klipy usiluje o vedoucí postavení v oboru tím, že snaží s Billboardem spojit a přimět jej, aby na svých stránkách vystavoval týdenní statistiku čínské pop-music. Rostoucího vlivu čínského posluchače si je vědom také hudební průmysl ve světě a například skupina Bon Jovi nedávno nazpívala populární píseň v mandarínštině.

Současný čínský hudební trh je poměrně malý a příjmy z digitální hudby v roce 2014 jsou odhadovány na asi 90 milionů USD. Ve Spojených státech to bylo podle Mezinárodní federace fonografického průmyslu okolo 3,5 miliardy USD. Podle oficiálních statistik poslouchá hudbu online asi 400 milionů Číňanů, ale je čím dál tím těžší je přimět za hudbu platit. Je zapotřebí najít nové způsoby měření posluchačské báze a tvorby zisku. Jedna ze stránek například měří týdenní popularitu písní na základě počtu kliknutí fanoušků a informace zveřejňuje na své stránce spolu s informacemi z mikro blogů. Mnoho čínských fanoušků je ochotno platit za to, aby jejich lajky nebo oblíbené klipy byly na internetu k vidění. Dobrou zprávou pro čínský hudební průmysl je i fakt, že čínská popová hudba se již nezpívá jen v mandarínštině, ale také v kantonštině.

 

vítěz testu finančních poradců
Udělejte správné rozhodnutí ještě dnes. Spravujte své finance s vítězem největšího testu finančních poradců. Sjednejte si bezplatnou a nezávaznou konzultaci Vašich možností kliknutím zde

 

S tím, jak se stále větší část čínské populace přesouvá do měst a příjem na hlavu roste, není překvapivé, že Čína začíná dohánět Spojené státy i v dalších oblastech spotřeby, kosmetiku nevyjímaje. Roční tempo růstu prodejů kosmetiky a výrobků pro osobní péči v Číně je větší, než ve zbytku světa a podle odhadů se v tomto roce v Asii prodá téměř polovina veškeré světové produkce výrobků pečujících o pleť.

Většinu čínského kosmetického trhu již ovládají zahraniční značky a domácí firmy mají proto co dohánět. Velkému vlivu v regionu se těší především Jižní Korea, která zde vyváží téměř čtvrtinu svého kosmetického exportu. Distribuce kosmetiky v Číně probíhá pomocí super a hypermarketů, obchodních domů, specializovaných obchodů a internetu.

Budoucnost hudebního, kosmetického a dalších odvětví v nejlidnatější zemi světa vypadá nadějně. Přestože růst Číny oproti minulým desetiletím zpomalil, není to něco, co by nám dělalo starosti. Věříme totiž, že Čína tahounem světového ekonomiky zůstane a bude mít rozhodující vliv na vývoj v mnohých odvětvích ještě řadu let.

 

© Copyright 2015 Franklin Templeton Investments. All rights reserved. Článek byl převzat a přeložen s laskavým svolením společnosti Franklin Templeton Investments z blogu Marka Mobiuse http://mobius.blog.franklintempleton.com/2015/11/24/consumption-in-china-from-commodities-to-karaoke/

Žádost o bezplatný návrh
VÝHODNÝCH INVESTIC
Odeslat žádost o VÝHODNÉ INVESTICE
Máte dotaz ke spoření?
Zeptejte se nás!

Chci zodpovědět dotaz